Onderdeel van

Team EIFFEL

Team EIFFEL is de community waar talent en expertise samensmelten tot de grootste interim-, consultancy- en projectorganisatie van Nederland. We zijn er om impact te maken. Om de toekomst van Nederland vorm te geven, samen met organisaties die de agenda’s van morgen bepalen.

teameiffel.nl
0

Priyanka: "Waarde toevoegen bij een klant betekent voor mij laten zien dat je écht meedenkt."

BlogTestimonialLegal / 11-02-2019

Priyanka Mewasingh (26), werkt sinds ruim een jaar als jurist bij EIFFEL. Ze houdt zich bezig met opdrachten op het gebied van privaatrecht, vastgoed en privacy, voornamelijk bij non-profit organisaties. "Waarde toevoegen bij een klant betekent voor mij laten zien dat je écht meedenkt met de organisatie. Ook buiten de kaders van je eigen opdracht."

Die enorme bereidheid om elkaar te helpen; dat vind ik echt kenmerkend voor EIFFEL.

Gelijk in het diepe gegooid

Ik was net afgestudeerd, toen iemand uit mijn netwerk mij attendeerde op EIFFEL. "Die organisatie past echt bij jou" vond hij. Dat vonden ze bij EIFFEL blijkbaar ook, want ik werd aangenomen en kon gelijk meedoen aan een introductieweek. Daarna ging ik gelijk aan de slag en startte ik als trainee op een project. Eng? Welnee, want zowel bij de opdrachtgever als bij EIFFEL was iedereen zo aardig mij te helpen met de dingen waar ik tegenaan liep. Dat vind ik echt kenmerkend voor EIFFEL, die enorme bereidheid om elkaar te helpen. Je hoeft maar te bellen of ze staan voor je klaar.

Als jurist word ik ingezet voor opdrachten op het gebied van privaatrecht, vastgoed en privacy. Voornamelijk bij non-profit organisaties, zoals gemeenten en andere overheidsorganisaties en zorginstellingen. Bijvoorbeeld omdat er een project is dat moet worden afgerond. Omdat ze tijdelijk bepaalde expertise nodig hebben. Of omdat ze gewoon extra ‘handjes’ nodig hebben in verband met de workload.

Het leukst bij EIFFEL vind ik het projectmatig werken. Doordat ik meewerk aan kortlopende opdrachten, heb ik de kans om voor veel verschillende organisaties te werken, veel mensen te leren kennen en veel praktijkervaring op te doen.

Bij EIFFEL word je aangemoedigd om buiten de kaders van je opdracht te denken. Waarde toe te voegen voor jouw klant door met een frisse blik naar de organisatie te kijken.

Waarde toevoegen bij een klant

Bij een opdrachtgever kun je natuurlijk braaf doen waarvoor je gekomen bent. Maar je kunt je opdracht ook vanuit een breder perspectief bekijken, bijvoorbeeld om de oorzaak van een bepaald probleem te ontdekken. Bij EIFFEL word je aangemoedigd om buiten de kaders van je opdrachten te denken. Waarde toe te voegen bij je klant door met een frisse blik naar de organisatie te kijken. En dingen die je ziet gebeuren bij je opdrachtgevers bespreekbaar te maken, te laten zien dat je écht meedenkt. Daardoor kun je vaak meer brengen dan je primaire opdracht.

Tijdens mijn projecten valt het me telkens weer op dat heel veel vragen en problemen ontstaan door onduidelijke communicatie. Vaak weet de organisatie zelf ook wel waar het aan ligt, maar dan kan een frisse blik van buitenaf soms net even helpen om dingen te veranderen. Om efficiënter te overleggen bijvoorbeeld. De interne communicatie anders aan te pakken. Meer gebruik te maken van data. Of andere manieren van informatieoverdracht te bedenken. Niet elke opdrachtgever staat daar direct voor open uiteraard. Maar met een beetje tact en geduld, en een goede onderbouwing kun je een heel eind komen.

Expertiseteams en netwerken

Meestal zit ik fulltime bij de klant. Eén keer per maand wissel ik best practices uit met andere vastgoed- en privacyexperts binnen EIFFEL. Heel fijn, want in de expertiseteams zitten ook meer ervaren juristen die me verder helpen als ik vastzit of me leren om vanuit een ander of breder perspectief naar een bepaalde uitdaging te kijken.

Sowieso is netwerken en mensen leren kennen heel belangrijk binnen EIFFEL. Want als je een opdracht hebt die niet fulltime is, kun je de andere dagen een bijdrage leveren aan het verder ontwikkelen van de organisatie. Er liggen zat vraagstukken, en door met mensen te praten ontdek je wat bij je past, wat je leuk vindt en hoe jij EIFFEL verder kunt helpen. Een win-winsituatie, want daardoor ontwikkel je jezelf ook weer.

Mijn gouden tip voor toekomstige Eiffelaars? Praat met veel mensen. Blijf in beweging. Zie je een kans voor jezelf, voor je opdrachtgever of voor EIFFEL? Ga er achteraan!